Ompele

Kirjonta-ja ristipistelijät

VIESTIT 1-17 (17)
Näytä kpl sivulla
Arja-Liisa 18.10.2011 17:21

Olen innokas ristipisto-ja kirjontatöiden harrastaja, joita olen tehnyt v.-86 lähtien. Olen pyrkinyt tekemään töistäni jo haastavampaa, joten se innostus vaan kasvaa näitä pistellessä...-Olisinkin nyt tiedustellut, onko tämän lajin harrastajia? joitten kanssa olisi mukava jakaa mielipiteitä...

Anonyymi 22.10.2011 11:54

Olen itse tehnyt muutaman ristipistotyön ja tekisin mielelläni enemmänkin, mutta ei nykyään oikein arvosteta ristipistotöitä. Ja kun en osaa itse suunnitella malleja, vaan aina tilaan valmiit pohjat ja langat, tulee niille hintaa niin paljon, ettei opiskelijana ole varaa ihan ilmaiseksi tehdä. Itse kuitenkin vain tykkään tehdä ja haluaisin työt laittaa sitten kiertoon, kun saan ne valmiiksi.

Kirjontatöihin en ole perehtynyt, ainakaan koulun jälkeen.. :D

Kun saiskin vaan tehdä, ja että joku vaikka maksais ne tarvikkeet ja olis iloissaan työn tuloksesta.

Terv. Opiskelija -86

Arja-Liisa 22.10.2011 16:51

Itse ostan paljon kirjonta-ja ristipistopaketteja sekä malleja ulkomailta,jossa ne ovat paljon halvempiakin ja paketti tulee viikon sisällä postissa.Kirjontatyöt ovat jääneet vähän taakse, näin olen asian ymmärtänyt kun on tuo kutominen ja uudet neuletyön langat (kauniit väri) kiehtoneet yrittämään..-Käsityömessuilta saa myös edullisesti kirjontatuotteita ostaa,itse menen taas ostoksille koska valikoima on monipuolista.

Anonyymi 23.10.2011 12:39

Täytyy pistää korvan taakse.. :) Että sitten taas kun himo iskee niin pääsee tekemään.. :)

Opiskelija -86

Himoneuloja 23.10.2011 17:07

saako kysyy mistä ostat ristipistopaketteja/malleja, täällä ne on aika kalliita ja voiko nettiin luottaa kun tilaa ulkomailta?

annej 24.10.2011 08:06

Tässä ensimmäinen työni -99, jolloin aloitin odotellessani kolmatta muksua.. Valmiista paketeista minäkin näitä olen tehnyt. Oiskin ihanaa jos sais jossain vaikka valokuvista teetettyä malleja?! Itse en siitä kyllä suoriudu:(

zsdesign 24.10.2011 10:34

Minä suunnitelen uniikkeja kirjontamalleja, myös valokuvista. Suunnittelen niin ristipisto- kuin laakapistotöitä. Ristipistotyöt kirjotaan ruutuja laskemalla.Lisätietoa http:// www.neviki.net

Arja-Liisa 25.10.2011 14:33

Ostelen kaikki kirjonta-ja ristipistopaketit sekä mallit ulkomailta...-ovat tosi edullisia ja nettiin voin luottaa kun tilailen ulkomailta!

Anonyymi 27.10.2011 15:29

no on oikein himopistoilija - lapsenlapsi (24 vuotias) sanoo ristopisto ;--) Saisi olla lehdessä sellaisia pieniä ristipistomalleja mistä saa kortteja - nyt ainakin joulun alla kaipaa uusia malleja. Yleensä korttimallit ovat kovin isoja tai sitten liian pieniä ja mitättömiä. t. isomummi Hämeenlinnasta

Anonyymi 05.11.2011 20:16

Hei Arja-Liisa !
Itse innostuin kaikenlaisesta kirjonnasta 10 vuotta sitten, joukossa on siis myös ristipistotöitä. Olen kirjonut erilaisia liinoja, pyyheliinapeittoja, tarjottimen kannattimia ja tervetuloa-tauluja. Pohjanmaalla on kauppoja, joista voi ostaa valmiiksi piirrettyjä ommeltavia töitä, useimmiten myös työt ovat päärmättyjä. Materiaali on pellavaa, puolipellavaa, puuvillaa jopa keinokuituakin. Nykyisellään hinnat ovat melkoisia. Mutta onhan sitä valmis maksamaan harrastuksestaan. -- Uusin villitykseni on Hardanger kirjonta, ensimmäinen työ meneillään. Usein maaseutujen pienissä käsityökaupoissa on myytävänä hyvinkin edullista materiaalia. Esim Bulgariassa käsityötarvikkeet ovat Suomen hintoihin verrattuna paljon pienemmät, esim DMC kirjontalanka 60 senttiä/ kpl. värivalikoima on samanlainen kuin Suomessakin. Itselleni käsityöt ovat pakollinen ohjelmanumero päivässä. Tikkiterveisin Mummi

Arja-Liisa 08.11.2011 16:51

Onpa kiva, saada kirjonta-alankin harrastajia keskusteluun mukaan,sinäkin olet ommellut monenlaista esille,tuota hardagerin ompelua en ole vielä tehnyt mutta olen nähnyt tädilläni monen kokoista liinaa todella kauniita(hardanger omp.) joita on tehnyt kansalaisopistossa. Onko sinulla muuten,omaa blogia? josta voisin käydä katsomassa käsitöitäsi...Minulla on parikin blogia,johon laittelen kuvia töistäni. Tässä on viimeisin valmistunut työni,muuten kirjoittelehan taas.

Anonyymi 21.01.2012 12:51

www.broderama.se Ruotsissa myy myös DMC Moulinelankoja .

N. 80 senttiä kpl.Metrin pätkät n.20 senttiä kpl.

Terv. Helena

Anonyymi 04.02.2012 11:44

Heippa!

Olen tehnyt ristipisto töitä paljon mutta nyt tuli eteen ongelma. Ostin lehden missä on malleja mutta siinä on paljon ruutuja jossa on kaksi erlaista merkkiä. Voiko joku auttaa miten se ommellaan.

Anonyymi 07.02.2012 13:24

Itse olen pistellyt jostain vuodesta 1993-94 lähtien. Lähes joka päivä tulee ainakin pari pistoa tehtyä. Tilailen ulkomailta sekä välillä Suomestakin. Tällä hetkellä varastossani on reilu 50 ristispakkausta. Ja suurin osa niistä isoja. Lehtiä ja ohjeita on sitten "miljoona".

Kyllä meitä harrastajia on, itsellä on varmaan lähemmäs 30 ystävää/kaveria, jotka pistelevät. Blogien kautta meitä löytää paljon.

Sinä, joka kaipasit apua..millä tavalla on kaksi eri merkkiä. Onko värillinen vai mustavalko-ohje? Vai onko se niin että samassa ruudussa on kaksi eri merkkiä. Silloin tehdään joko 1/4 tai 3/4 pistoja.

Anonyymi 07.02.2012 13:24

Itse olen pistellyt jostain vuodesta 1993-94 lähtien. Lähes joka päivä tulee ainakin pari pistoa tehtyä. Tilailen ulkomailta sekä välillä Suomestakin. Tällä hetkellä varastossani on reilu 50 ristispakkausta. Ja suurin osa niistä isoja. Lehtiä ja ohjeita on sitten "miljoona".

Kyllä meitä harrastajia on, itsellä on varmaan lähemmäs 30 ystävää/kaveria, jotka pistelevät. Blogien kautta meitä löytää paljon.

Sinä, joka kaipasit apua..millä tavalla on kaksi eri merkkiä. Onko värillinen vai mustavalko-ohje? Vai onko se niin että samassa ruudussa on kaksi eri merkkiä. Silloin tehdään joko 1/4 tai 3/4 pistoja.

Anonyymi 08.02.2012 16:56

Heippa!

Se mun ristipistotyö on värillinen ja samassa ruudussa on kaksi merkkiä. Vaikka olen ristipistotöitä tehnyt varmasti 40 vuotta niin tämmöinen ei ole vastaan tullut ennen. Mitä tarkoittaa 1/4 ja 3/4 pistoja .Kangas on aida ja malli englantilainen lehti.

Anonyymi 20.02.2012 20:40

mulla on mahdottoman hyvin asiat. Haluan myös ommella, nimenomaan ommella. en atrvits eniitä valmiita töitä.
Mutta pakkaukset saan esim. seurakunnan kirpparilta jonne ihmiset lahjoittaa niitä, Ompelen valmiiksi ja ne kehystetään ja pannaan esim. arpapalkinnoiksi. Näin hyvä ja ilo kiertää

VIESTIT 1-17 (17)
Näytä kpl sivulla

Yhteistyössä

X

Kyllä ei