Yleinen

rintaliivit?

VIESTIT 1-15 (15)
Näytä kpl sivulla
Anonyymi 19.02.2012 19:17

Minä olen tavallinen mutta pienirintainen suomalainen. Olen yrittänyt etsiä hyviä rintaliivejä,turhaan. Yhdet kuitenkin löysin kokoa 70A. Toivoisin että laittaisitte lehteen rintaliivi ohjeet jotta saisin näitä "ihanuuksia" lisää:)Ne voisivat olla kevyesti topatut ja kaarituet voisi olla ellei se tee rintaliivejä liian vaikeaiksi tehdä. Koot voisi olla tuommoiset 65AA - 70A. Näin saisimme hyvät rintaliivit meille pieni rintaisille suomalaisille. KIITOS JOS LAITATTE KAAVAN LEHTEEN!:)

Anonyymi 20.02.2012 06:37

vuosia sitten olikin kaavat lehdessä. jospa laittavat nyt uudelleen

Anonyymi 21.02.2012 13:20

Juuri eilen selailin vanhoja lehtiä ja ohje tosiaan oli jossain 2000 luvun lehdessä. Jos kiinnostaa, voin etsiä lehden numeron yms.

Anonyymi 22.02.2012 08:20

Olisi kiva, jos lehteen tulisi rintaliiveihin kaavat, mutta niihin olisi hyvä olla erilaisia kaavoja. Itse toivoisin ilman kaaritukia.

Anonyymi 28.02.2012 19:23

ihanaa olisi jos laittaisitta tähän sen lehden numeron,sillä saattaisi meiltäkin löytyä..:)

Anonyymi 02.03.2012 00:26

Voisivat kyllä samalla kaavoittaa ihan c-kupillekin kokoon 85 asti. Meitä tämän kokoisia on varmasti myös paljon.

Anonyymi 02.03.2012 16:12

Lehdessä 3/2000 on kaarituettomien rintaliivien kaavat.Saisi olla isompiakin kkoja. Muistaakseni jossakin uudemmassakin lehdessä on ollut.

Anonyymi 06.03.2012 15:56

Mitenköhän nuo toimitajat saisivat tietää että tämmoisiä tarvittaisiin kehteen julkaistavaksi? Olisi mukavaa jos lehteen tulisinna muitakin alusvaatteita, mm: pikkuhousuja tai pitkiä kalsareita..?:)

Anonyymi 07.03.2012 13:53

Niin, jospa tämä viestiketju huomattaisiin toimituksessa.

Anonyymi 19.04.2012 12:53

Joku vuosi sitten oli kaavat vatsatanssipuvun yläosaan, joka minusta näytti ihan rintaliiveiltä. Kävisikö ne?

Anonyymi 29.04.2012 17:25

käsityölehti 2/1988 on kaavat ja ompeluohjeet.

Anonyymi 01.05.2012 18:56

jos haluat voin laittaa tulemaan???

Anonyymi 03.05.2012 17:30

Olen ollut toimitukseen useampia kertoja yhteydessä päinvastaisen asian takia. Minulla (kuten myös melkein kaikilla sukumme naisilla) on suuret rinnat. Siis todella suuret, omani ovat UK kokoa 85/90 H ja EU kokoa 85/90 K, enkä edes ole sukumme suuririntaisin. Olen pyytänyt ohjeistusta kaavojen muutamiseen, sillä mitkään nykyisistä kaavoista eivät sisällä rinnoille tarpeeksi tilaa. Isoille tytöille tehdyt kaavat ovat kaikista muista kohdista jättisuuria, ja vaikutelma on kuin olisi pukenut päälleen huonosti istuvan teltan. Omat taidot ei yksinkertaisesti riitä kaavojen muuttamiseen ja lehdestä voinkin hyödyntää vain kaikki neuleohjeet ja muut kuin naisten vaatteiden ohjeet. Ei nähtävästi auta edes suora yhteydenotto toimitukseen, edelliskesänä lähetin muistaakseni ihan käsin kirjoitetun kirjeen, että edes joku noteeraisi viestini. Rintaliivien ohjeita kävin useinkin googlettamassa, mutta vaikuttivat työläiltä ja jätin homman sikseen.

Anonyymi 04.05.2012 13:53

Isoja liivejä on hyvin vaikea tehdä itse, vaativat enemmän osia kuin pienikuppiset liivit.

Noiden lehden XL-mallien ongelma on se, että ne on järjestään suunniteltu naisille, joilla lantionympärys on suurempi kuin rinnanympärys (koska heitä on enemmän kuin meitä, joilla mittasuhteet ovat toisin päin). Kaavaa ei siksi useinkaan pysty muuttamaan toisenmalliselle naiselle sopivaksi, pitäisi olla kokonaan erilaiset vaatemallit erilaisille vartalotyypeille.

Kirjoitin minäkin juuri lukijakyselyyn toiveita siitä, että sekä XL-neuleissa että kaavavaatteissa muistettaisiin välillä rintaviakin naisia (ei aina A-mallisia vaatteita, joilla nimenomaan tulee niitä telttoja). Tämänmallisille ja -kokoisille kun ei ole pukevia vaatteita kaupoissakaan, joten olisi erityisen kiva tehdä niitä itse.

Anonyymi 04.05.2012 17:21

Hyvä että useampi tilaaja pommittaa samasta asiasta, jospa jotain edistystä tapahtuisi asian suhteen.. Jossain 2000-luvun lehdessä oli pukeutumisohjeita ja vaatekaavoja isorintaisille, mutta ei siltikään lähimaillekaan tarpeeksi rintava malli ollut kyseessä. Toimitus saisi etsiä mallikseen jonkun Christina Hendricsin vartalotyyppiä vastaavan henkilön ja sitten miettisivät kaavoituksen ihmeellistä maailmaa. Tokmannilla oli myytävänä Janina F vaatemallistoa, josta usein löysin sopivalla leikkauksella olevia leninkejä ja paitoja, mutta nyt siinäkin valikoima on kadonnut olemattomiin. Täytyy kohta purkaa vanhat vaatteet ja tehdä uusia niiden kaavoilla :)

VIESTIT 1-15 (15)
Näytä kpl sivulla

Yhteistyössä

X

Kyllä ei